7.6. - 9.6.2013

Fotky z tohoto vandru můžeš najít zde:

- Fotky Pavoukojc

- Medvědovo vobrázky

- Fotoreportáž Jany z Hradce

- Vobrázky Vojty a Růži

Zúčastnili se: Pavouk, Bobina, Martínek, Cajs, Růža, Gepard, Gepardice, Balů, Ještěrka, Melvin, Máca, Macek, Maruška, Medvěd, Ája, Malej Medvěd, Pajda, Pepík, Ufo, Vazoun, Lišák, Šamanka, Šaman, Marčéla, Kuba, Čipr, Honzík, Žaba, Hanka, Jirka, Gábina, Tomáš, Jakub, Kakamil, Andy, Sarka Farka, Pivoš, Lucka, Eliška, Martínek, Lenička, Natálka, Elinka, Vojta, Mišák, Myšák, Pivoňka, Mates, Zvěrka, Zuzka, Kačer, Kačka a na skok přijeli Chudkyn, Ája, Anežka, Adam, brother Miras, švestra Martina... Prostě víc jak 50 lidiček!

Místo konání: hájenka Na Prašivci nedaleko Hrubé Skály v Českém ráji.

Rok se s rokem sešel, ani nestihlo bejt jaro a už tu byl začátek léta a s ním další, tentokrát kulatý, 15. ročník Little frťan cupu. Turnájek v ruských kuželkách, který se vloni po 13. letech přestěhoval z krásného skalnatého Ostaše do ještě skalnatějšího (a taky krásného) Českého ráje, vypukl 8. června 2013 odpoledne u hájenky Na Prašivci nedaleko Hrubé Skály.

Předcházela mu řada příprav a také adrenalinu, protože se do poslední chvíle nevědělo, zda se budeme moct sejít už v pátek, či nikoli. Štěstí nám přálo a flek v lůně lesa pod pískovcovými skalami byl nakonec volný už od pátku. A nebylo to jediné štěstí – přálo nám i počasí, které se po dlouhých deštích rozhodlo ukázat svou slunnější tvář.

V pátek 7.6. jsme se od půl páté začali sjíždět na krásné místo s prima zázemím pronajaté od místní myslivecké honitby. Hájenka Na Prašivci se stala jakýmsi naším azylem ve tvrdě hlídané přírodě CHKO Český ráj. První byl na místě Vazoun, který přijel až z Kvasin, pak jsme dorazili naším malým autem já s Bobinou a Matesem. Zdůrazňuji malým, protože bylo narvané až po střechu – Pajda mi tam totiž naložil dva sudy, výčepní stolici a kompresor, k tomu přihodil Mišák stan a placky, já přidal ceny a rumy, plus spacáky a naše oblečení. Nikdy bych nevěřil jak je VW Polo nafukovací :-) . Vše jsme vyložili, dočkali se Vojty a Růži s klíči od chaty a zařízení se mohlo instalovat. Ačkoli jsme v tom byli naprostí amatéři, intuice a žízeň nás dohnali k vytouženému cíli – natočené svijanské desítce :-). To už začali přijíždět další účastníci – Máca s Mackem na mašině, Pivošovi autmo, noví kamarádi z Hradce – Gepard s Gepardicí vlakmo, z Lípy dorazil Toulavej medvěd, se kterým Mišáci s Pivoňkou taky vlakmo, Pajda s Pepou, a dokonce i Kakamil z Moravy s rodinkou!. Vazoun se chopil přípravy dříví, náš Mates mu vzorně pomáhal a nebyl jediný. Prostě se rozjela taková ta běžná podvečerní činnost na „kempu“. Přišel večer, a na řadu přišly kytary a písničky. Gepard potěšil neobvyklým repertoárem a skvělou hrou na kytaru. Rozjela se dobrá zábava, která pomalu končila až dlouho po půlnoci.

Ráno, když jsem vstával, jsem si spolu s klasikem a kolegou Bohoušem Hrabalem musel říkat: „Já ten vyjetej volej neměl pít“. Pořádná snídaně a slunečné počasí ale všem zlepšily náladu, takže se mohlo vyrazit na vejšlap do Skaláku. Vzali jsme to kolem Adamova lože na nejkrásnější vyhlídku v Českém ráji, Mariánskou, kde jsme se kochali výhledem na skály a Kozákov, Trosky i zámek Hrubá Skála. To byl také náš další a poslední cíl. Slezli jsme okolo symbolického hřbitova horolezců na Saharu a tam to střihli pod zámek, ke kterému jsme se pak vyšplhali Myší dírou. V poměrně znatelném vedru jsme si dali s chutí zmrzlinu, čilejší z nás pivko, které ale bylo teplé jako chcá.. Prošli jsme okolo vesnického hřbitova a loukou došli zpět k hájence. Kruh se uzavřel a areál zaplnil dalšími účastníky. Začalo vítání, zdravení i představování se. V jednu hodinu se začali účastníci registrovat do turnaje, který se hrál systémem pavouk (jak jinak také?) a trval až do podvečerních hodin. Do toho hráli Kačeři s Mišákem a Gepardem spoustu písniček, hořel ohýnek a vonělo pečené maso a buřty. Když už bylo o vítězi jasno a já chystal ceny na vyhlášení, tak zorganizoval Mišák s Pivoňkou, Růžou a Zuzkou pásmo soutěží jen pro děti. Vyhlášení s předáním cen pak propuklo najednou. Druhým vícemistrem 15. ročníku LFC 2013 se stala Lenka z Poniklé, prvním vícemistrem Máca z Kněžmosta a mistrem a jedničkou turnaje byla Gábina z Boleslavi. Oblékli si již tradiční trika v barvách Little frťan cupu, jásalo se a došla řada na děti, kterých bylo tentokrát už deset. Dostaly diplomy (stejně tak jako později všichni účastníci), sladkou odměnu a krásné placky od Mišáka. Zlatým hřebem bylo dětské šampáňo a čerstvě udělané palačinky s marmeládou. Ještě před setměním jsem zorganizoval společné focení, bez kterého se také žádný ročník neobejde. Na snímku bylo tentokrát zachyceno téměř 50 účastníků! Potom se rozjela tradiční zábava – opékání špekounů, písničky s kytarou a v rámci názvu turnaje i nějaké to „panáčkování“ :-). Pro leckoho byla noc ještě dlouho mladá – téměř do ranních hodin.

Neděle byla ve znamení úklidu a loučení. Kamarádi ze vzdálenějších končin odjížděli již ráno, ostatní se balili a postupně odcházeli k vlaku, či autu. Nakonec nás jen pár zůstalo až do předání hájenky panu domácímu, které proběhlo s malým zádrhelem v podobě ztraceného klíče od sklípku celkem bez problémů. Pak už jen poslední zalomení palců a neurčité sliby, že příště zase ahoj. Bohužel se Lesy české republiky rozhodli zlikvidovat myslivecká sdružení neúnosným navyšováním cen pronájmů honiteb a pro nás to možná bude znamenat hnout se zase dál :-(. No, uvidíme. Teď když už máme vlastní kuželník, je vlastně jedno, kde se bude hrát (i když zázemí hájenky je bezkonkurenční). Jen množství účastníků bude zřejmě třeba nějakým způsobem regulovat. 50 lidí je pro mě osobně snesitelné maximum, které bych jen nerad překračoval. Proto prosím budoucí účastníky o důkladné zvážení při zvaní dalších, leckdy jistě vítaných, nových kamarádů, ať už trempů, či netrempů. Předem za to díky!!!

No a na závěr? Nezbývá, než nám všem popřát pěkné vandry tou krásnou českou krajinou a nashledanou někdy někde příště... Třeba na 16. ročníku Little frťan cupu. Jeho termín i místo konání bude upřesněno nejpozději v březnu příštího roku!